Vrijdag 1 augustus - Reisverslag uit Hilo, Verenigde Staten van Barbara Stalvord - WaarBenJij.nu Vrijdag 1 augustus - Reisverslag uit Hilo, Verenigde Staten van Barbara Stalvord - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1 augustus

Blijf op de hoogte en volg Barbara

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hilo

1/8
Vanochtend weer vroeg opgestaan we gaan naar Hawai'i Volcanoes national park. De autorit duurt ongeveer 2,5 daar naartoe. We rijden over weg 11 naar het park onderweg gaan we bij Kahuku eraf om naar het zuidelijkste punt te rijden Ka Lae. Daarna rijden we snel door!! Als we aankomen bij het park gaan we eerst binnen kijken bij de visitor center. Kaartje gehaald hoe we kunnen rijden en hup de auto weer in. We rijden eerst naar het Jaggar museum en vanaf daar kunnen we Kilauea krater zien. Het regent een beetje. Daarna gaan we naar de Thurston Lava tube, een grot waar je doorheen kan lopen. Dan rijden we de weg van de kraters af. Verschillende stops maar het gaat steeds harder regenen!! We rijden door tot het einde waar in 2003 lava over de weg is gekomen en sindsdien is de weg dicht. Ook zien we de Holei Sea Arch wat een mooi gezicht met de hoge golven. We rijden hierna terug en willen eigenlijk nog naar de rainbow watervallen maar het is al behoorlijk laat en we moeten nog helemaal terugrijden. We besluiten om er langs te rijden maar niet te stoppen we we rijden via de andere kant van het eiland terug over weg 19. Het gaat steeds harder regenen dus we stoppen nergens. We rijden langs de kustlijn maar zien bijna niets door de regen :(
Uiteindenlijk zijn we om 18.15 weer terug we gaan gelijk maar een restaurant zoeken. Weer heerlijk gegeten en daarna nig even koet lezen en dan slapen. Morgen relax dag mmmmm

• 03 Augustus 2014 - 09:12

Paula:

Hoi stalles,
    Wat mooi wat jullie daar allemaal zien en beleven. Was de Japanner lekker ? Dit is ook weer een mooi eiland met veel natuur. Wij zijn inmiddels in jullie huis en slapen lekker. Kees heeft in een dag het hele huis ( behalve onze slaapkamer ) gesausd. Nu maandag de vloer ben benieuwd. Nou op naar het volgende reisverslag. Doe voorzichtig dikke kus voor jullie mooie foto's sturen jullie.

• 03 Augustus 2014 - 12:11

(o)ma Jopie:

Toevallig heb ik van de week een programma op de tv gezien,en dat ging over Hawai,en over die vulkaan.Een prachtig eiland,maar dat hoor ik nu ook van jullie.
    Doe voorzichtig liefs van mij xxxxx